fredag 7 november 2014

Uppdrag 16 Naturkatastrof


Radiomeddelande


Tyvärr har katastrofen drabbat ditt land och ditt hus har blivit totalförstört.
Som tur är har du tecknat en hemförsäkring. Det betyder att du kommer att kunna bygga upp ditt hus igen.

1. Du ska nu ska ladda ner appen "Planner 5D" och utifrån din tidigare ritning bygga upp ett nytt hus. Ni får sätta in alla möbler och dylikt som ni redan tjänat in till.  Knäpp kort på ert gamla hus och ert nya hus lägg in det under kommentarer. Vad kommer du sakna mest i ditt gamla hus? Vad är du mest nöjd med över i ditt nya hus?


2. Ni ska göra ett radioreportage i appen "soundcloud"  där ni berättar om Naturkatastrofen. Hur fick ni reda på den. Vad innebär naturkatastrofen, vad händer då den sker och varför?, Vilka skador har den orsakat? Ögonvittnen på plats?
Vad måste ni tänka på när ni bygger ert nya hus så att det minska risken för att detta hus också drabbas. Vad hände när ni fick höra att ert hus blev ödelagt. Beskriv också era känslor inför detta.

Lägg in ditt reportage under "Greenships "radiokanal", kommentera varandras reportage med 2 stjärnor och en önskan.

Så här gör du när du lägger in radioinslaget


6 kommentarer:

  1. Jag tycker att det här uppdraget var roligt. Det var roligt att spela in en radiokanal. Jag lärde mig mycket av det här uppdraget.

    SvaraRadera
  2. Det var ett roligt uppdrag, helst att lära sig ett nytt program. Men det var tråkigt att mitt hus försvann som fanns på Sweethome3d. Men mitt hus på planner5d blir nästan bättre.

    SvaraRadera
  3. Det var ett roligt uppdrag men inte kul att höra sin röst sen.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte uppdraget var roligt, man fick lära sig en ny app, och sedan skulle vi göra ett radioreportage, det var också roligt

    SvaraRadera
  5. Det var tråkigt att det hände en naturkatastrof men det var roligt att andvända en ny app

    SvaraRadera