måndag 29 september 2014

Uppdrag 7 ma/no

Du är miljömedveten och har länge funderat på att stödja en organisation som på något sätt vill förbättra vår miljö. Du börjar googla och hittar snart rätt på den organisation som du tycker uppfyller dina krav. 

Vilken organisation kommer du att skänka pengar till och varför just till dem och till vilket ändamål. 
t.ex utrotningshotatdjur, regnskogen, etc

Här är ett exempel på några organisationer





Vad gör organisationen för att hjälpa till kring miljö och natutrfågor? Hur mycket kommer du att skänka varje månad? Hur mycket pengar blir det på 10 år

Du skriver under din person. Väv in det i texten.

Här kan du kommentera, hur du vill påverka andra att skänka pengar till samma ändamål.
Skeppsredarna uppskattar ditt engagemang. Utfört uppdrag ger dig möjlighet att lägga golv i toaletten.

Så här tänkte några av eleverna , processen i film




4 kommentarer:

  1. Jag tycker att fler borde stödja nån av dem här organistionerna. Själv stödjer jag 3 st barn i " rädda barnen " / Kenza

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte uppdraget var bra för att man får en bättre sikt på hur andra har det i världen och djur. Det var ett svårt uppdrag att hitta fakta i.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte uppdraget var svårt men ändå kul. I uppdraget stödje jag WWF för att rädda djur.

    SvaraRadera